أنا لسة حى


أنا لسة حى
------------
أنا لسة حى جوة قلوب المخلصيـــــن *** وأهو بكرة جى يمسح دموع المظلومين
والدنيا مش اسود على طول *** فى الضـلمة ممكن نلقى الــنور
انا من زمن عشــت حيــاتى *** مستنى لحظة أشوف الضــــــى
أنا لسة حى
أنا لسة حى لا يمكن امــــــوت *** ساكن فى ارضى ومش راح افوت
حقى وحق ولاد بلدى *** أنا جوة كل واحد بيمــوت
علشان خاطرها هاعيش واعيش *** و كـــل واحد  فيـــــــنا عريــــــــــس
بالروح يقدم اشواقه *** لويلقى بخته فى فــــراقه
غالية وعمرى انا فيكى رخيص
أنا لسة حى
موجود فى كل شارع وف بيت *** لا أنا هبقــــى ذكــــرى ولا حواديت
وان كنت ليكى بروحى فديت *** فــداكـــــى كـــــل ولاد الحــــــــى
عاشق ترابك وسماكى *** وكــل يـــوم باستنـــاكـــــــى
أنا كل واحد ليكى عريس *** علشــــــان بلـدنـا الغالية تعـيش
أنا لسة حى
أنا لسة حى ويوم راجع *** مـــش بس اســم على شـوارع
 راسم بكايـا ف غناويكى *** وباغـــــــنى وانا كلى مواجـــــع
غنايا صرخة فى كل مـيدان  *** كاتـــــب بـدمــــى عـلــــى الــجدران
كلــمة بحبك يابلادى *** رســـالة لابــــنــى وأحفادى 
وبكرة جى
من كلماتى
أحــــمد ثابــــــت

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

أنا شاطرة.... من أغانى الأطفال

إهداء خاص لأجمل ( يــويــو )

واسعة عليك